Archiwizacja danych – czy jest tym samym co backup?

Popularne rozróżnienie tych dwóch terminów opiera się na tym, że backup (inaczej kopia zapasowa) to kopiowanie danych do innej przestrzeni, a archiwizacja to przenoszenie ich w inne miejsce. Eksperci z firmy Advatech podkreślają jednak, że to tylko jedna z definicji i jest to raczej przestarzałe podejście.     Kiedyś zakładało się bowiem, że backup jest…

Czytaj więcej

Szyfrowanie danych – na czym polega i dlaczego jest ważne?

Szyfrowanie danych to bardzo dobry sposób na uzupełnienie systemu zabezpieczenia informacji zgromadzonych w firmie. Narzędzie to może okazać się ratunkiem, kiedy zasoby przedsiębiorstwa z jakichś przyczyn trafią w niepowołane ręce.     Szyfrowanie danych można podzielić na dwa główne aspekty dotyczące przechowywania i komunikacji. Na tych poziomach należy rozpatrywać potencjalne zagrożenia i szukać odpowiednich do…

Czytaj więcej

Backup danych – jak go przeprowadzić? Przed czym chroni?

Backup danych pozwala przywrócić stan systemu sprzed awarii albo ataku hackerskiego. Daje więc możliwość odzyskania cennych informacji, jeśli z jakichś powodów je utracimy. Może okazać się ratunkiem m.in. po uszkodzeniu sprzętu, włamaniu do systemu czy po awarii w obszarze hardware lub software.     – Coraz częściej spotykamy się z incydentami bezpieczeństwa, które prowadzą do…

Czytaj więcej

Baza danych w firmie – co zrobić, by była bezpieczna?

Utrata danych gromadzonych w firmie może oznaczać bardzo poważne kłopoty, od problemów wizerunkowych, po straty biznesowe spowodowane wymuszonym przestojem. Dlatego ważne jest, aby profesjonalnie chronić swoje zasoby. O bezpieczeństwie warto jest pomyśleć już na etapie tworzenia baz danych. Eksperci firmy Advatech podpowiadają, jak wdrożenie kilku podstawowych zasad pozwoli firmie znacznie lepiej zabezpieczyć się na wypadek…

Czytaj więcej